З метою профілактичної роботи з дітьми та їх батьками щодо попередження дорожнього травматизму, поважного ставлення до безпеки, вивчення правил дорожнього руху та поведінки на вулиці так важливо,починаючи з дошкільного віку, формувати у дітей свідоме розуміння цінності власного життя та здоров'я, виховувати осмислену позицію щодо безпеки життєдіяльності, а у батьків свідоме ставлення до своєї відповідальності за безпеку дитини. Статистика цифр свідчить, що кількість дітей, які загинули від власної необережності чи безпечності батьків на дорогах зростає з кожним роком. І основна причина такого стану – незнання правил особистої безпеки, невміння передбачити безпеку, нехтування правилами.

Однією з важливих проблем у забезпеченні безпеки дорожнього руху є профілактика дитячого дорожньо-транспортного травматизму, яку треба починати з дошкільного віку. Головне завдання педагогів доступно роз'яснити дитині правила, а при виборі форми навчання донести до них зміст небезпеки при невиконанніправил. Дітей необхідно навчати не тільки правилами дорожнього руху, а й безпечній поведінці на вулиці, дорозі, у транспорті. Проблема дуже актуальна і життєво необхідна для дітей які виховуються в сучасному світі. Відомо, що звички, закріплені в дитинстві, залишаються на все життя; тому знайомити з абеткою дорожнього руху треба в ранньому віці, тоді дитина починає усвідомлювати навколишній світ, здатназапам'ятати те, що говорять і показують дорослі. .

З цією метою в дошкільному закладі у рамках проведення місячника безпеки ( з 02.11-27.11.2015 р) діти протягом тижня вивчали правила дорожнього руху та поведінки на дорозі за блоком «Дитина і вулиця». Перед колективом закладу були поставлені наступні завдання:

- підвищити ефективність навчально-виховної роботи з дітьми з питань - особистої безпеки на вулиці;

- навчити дітей передбачати небезпечні події, вміти по можливості їх уникати, а при необхідності діяти;

- поглибити знання та закріпити практичні навички щодо знань про правила дорожнього руху;

-формування життєво необхідних компетенцій збереження свого здоров’я.

Роботу проводили із залученням дітей до різних форм роботи: заняття( «Знаки дорожні пам'ятай завжди»;«Обережно, дорога!» Транспорт на вулицях міста»; «Правила для пасажирів»; художня діяльність (малювання «Небезпечні ситуації на дорозі», «Придумай новий дорожній знак», «Вулиця міста», ліплення: «Веселий світлофор», аплікація: «Дорожні знаки». бесіди ( «Які правила дорожнього руху ви знаєте?», «Увага, дорожні знаки!», «Хто керує дорогою?», Як поводитися на вулиці і в транспорті?».), екскурсії вулицею, до світлофора ,спостереженням за транспортом, читання художньої літератури (.А.Добряков «Три сигналу світлофора»; В.Э.Рубляк «Правила дорожнього руху»; Е.С.Смушкевич, А.Я.Якупов «Ми по вулиці йдемо»; моделювання ситуацій та їх розв’язання. Робота проводилася згідно плану. Діти добре засвоїли правила поведінки на дорозі, вулиці, транспорті. Підтвердженням цьому став навчально- розважальний захід з циклу « Увага! Дорога!», в якому прийняли участь 158 дітей , 15 педагогів , 4 батьків.

Гостями заходу стали учні ЗОШ №1, які разом з вихованцями дошкільного закладу вивчали правила дорожнього руху, знайомили дітлахів з дорожніми знаками, правилами безпеки. Свої дії діти закріплювали в іграх, відповідали на питання «Дорожніх знаків», уважно слухали представника поліції, який розповів про небезпеку при порушенні правил дорожнього руху, відгадували загадки та виконували практичні вправи, які пропонував Світлофор Моргайлик: перейти дорогу, вийти з транспорту, класифікувати знаки у грі «Відповідай-знаки називай», обіграти ситуацію «Перехрестя», «Перехід вулиці групою дітей».

Проведений захід показав що 75% дітей добре орієнтуються в правилах дорожнього руху, дисципліновані, у них сформовані навички та вміння правильного поводження на вулиці, в транспорті, на дорозі. Всі діти старшого дошкільного віку, без винятку, знають номери телефонів МЧС (101), поліції (102), швидкої допомоги (103), вміють користуватися ними у випадку необхідності. Свої практичні уміння діти демонстрували в змодельованих ситуаціях «Аварія», «Увага! Світлофор», «Перша допомога». В дитячому закладі працювала виставка, де розміщувалися роботи дітей за темою «Червоний, жовтий, зелений». Проводилася робота з батьками через групове та індивід»уальне консультування, стенди «Діти на дорозі», оформлювались виставки робіт батьків та їх дітей. В організації, участі в заходах, присвячених з циклу «Дитина і вулиця» приймали активну участь: музичні керівники, вихователі, батьки.

Кiлькiсть переглядiв: 73

Коментарi